Vásárlási útmutató
Vásárlási útmutató
A megrendelések feladása a HOLUX Kft. webáruházban elektronikus úton lehetséges, Interneten keresztül a www.fenyaruhaz.hu webcímen, illetve faxon, e-mailen, telefonon, levélben.
A vásárlás regisztráció nélkül és regisztrációval is lehetséges. A rendelések teljesítésére az itt közölt feltételek érvényesek.
A megrendelés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, kinyomtatásra illetve iktatásra nem kerül. A szerződéskötés lehetséges nyelve: magyar.
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről. A szerződés nem utal magatartási kódexre.
Amennyiben bármilyen kérdése lenne, keressen bennünket a kapcsolatok alatt található elérhetőségek valamelyikén.
Megvásárolható termékek köre:
Webáruházukban világítástechnikai termékek, és hozzájuk tartozó kiegészítők széleskörű választéka vásárolható meg.
Vásárlás regisztrációval és regisztráció nélkül
A vásárlás regisztráció nélkül és regisztrációval is lehetséges.
● Ön természetesen regisztráció nélkül is szabadon nézelődhet, válogathat és rendelhet webáruházunkban.
● A regisztráció előnyei: megkönnyíti további vásárlásait, mert az elérhetőségével kapcsolatos információkat nem
kell többé begépelnie, a megfelelő rubrikák automatikusan kitöltődnek, így mindössze a kosár tartalmát kell
összeállítania.
Amennyiben regisztrálta magát és bejelentkezett, megjelenik saját felhasználói menüje, ahol
– módosíthatja személyes adatlapját (Adatok módosítása),
– ellenőrizheti és nyomon követheti vásárlásait (Korábbi rendeléseim, Számlázatlan szállítóleveleim) és
– feliratkozhat a HOLUX Hírek című, elektronikusan terjesztett műszaki magazinunkra.
Regisztráció
Amennyiben regisztrálja magát, a későbbiek folyamán a felhasználó nevével és jelszavával bármikor beléphet webáruházunkba. A regisztráció gomb a képernyő bal oldali sávjában található.
● Az azonosító és a jelszó megadása azt jelenti, hogy a regisztráció útján nyilvántartásba vett természetes személy személyesen, illetve jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság (szervezet) képviselője a szervezet nevében jár el a vásárlás során.
● Amennyiben Ön szerződött partnerünk, vagy megállapodást kötött a HOLUX Kft.-vel, akkor kétféleképpen regisztrálhatja magát rendszerünkben:
– Jelszót kér kapcsolattartó vevőszolgálati munkatársunktól a webáruházunkba, aki a következő 24 órán belül e-mail-ben elküld Önnek egy program által generált változatot, amelyet az első belépésekor vagy későbbi időpontban természetesen tetszőlegesen módosíthat.
– A Regisztráció gomb megnyomásával végzi el a regisztrációját. Ekkor azonban nem tudja azonnal igénybe venni a szerződési vagy megállapodási kedvezményeit! Ezért előnyösebb a kapcsolattartó vevőszolgálati munkatársunkhoz fordulnia jelszó generálása végett.
● A regisztrációhoz szükséges néhány személyes adat megadása is. Ezek helyességét ellenőrizheti és módosíthatja mindaddig, amíg a Regisztráció oldal alján lévő Regisztráció gombra nem kattint.
● A regisztráció egyben azt is jelenti, hogy Ön elfogadja a vásárlás valamennyi jogszabályi és egyéb feltételét. Ezt a tényt a Regisztráció oldal alján lévő Elfogadom a vásárlási feltételeket feliratú négyzet bejelölésével kell jelezni.
● A regisztrációt követően Ön hamarosan egy automatikus e-mailt fog kapni webáruházunkból, amely visszaigazolja a regisztráció tényét és tartalmaz egy linket is. A regisztráció befejezéséhez meg kell nyitnia ezt az e-mailt, és rá kell kattintania a benne lévő linkre. Ezzel Ön (biztonsági okokból) megerősíti a regisztrációját és visszajut webáruházunk nyitóoldalára, ahol a vásárlás megkezdéséhez be kell jelentkeznie, azaz a Felhasználónév és a Jelszó kitöltése után meg kell nyomnia a Belépés gombot.
Adatok módosítása
● Regisztrált partnereink saját adataikat – a felhasználó nevük kivételével – bármikor megváltoztathatják az Adatok módosítása menüpontban. A felhasználó név megváltoztatását a kapcsolattartó vevőszolgálati munkatársunktól kell kérni, aki a módosításról e-mailben értesítést küld.
● Amennyiben adatai megváltoznak, kérjük, feltétlenül végezze el a módosítást az Adatok módosítása menüpont alatt, mert az ennek elmulasztásából eredő károkért a HOLUX Kft. nem vállal felelősséget. Számlái már a megváltozott adatai alapján fognak készülni.
● Ha egyszer már regisztrált, de elfelejtette a jelszavát, a bejelentkezésnél újat kaphat az Elfelejtettem a jelszavam menüpont választásakor.
Bejelentkezés
● A regisztrációt követően azonosítója és jelszava segítségével a Belépés gombra kattintva már bármikor be tud jelentkezni. A bejelentkezés után megjelenik a következő üzenet: Ön be van jelentkezve, felhasználó neve.
● Amennyiben hosszabb ideig távol van a számítógépétől őrizetlenül hagyva azt, javasoljuk, hogy a Kilépés gomb megnyomásával feltétlenül lépjen ki webáruházunkból. Ezzel elkerülhető, hogy illetéktelenek az Ön nevében esetleg vásárlást kezdeményezzenek.
Termékek, árak
A webáruházunkban megtalálható valamennyi terméket megvásárolhatja online. A termék részletes leírásánál (terméklapon) megtalálja a termék paramétereit és árát. A szállítás (és csomagolás) feltételeit és árait a Szállítás menüpontban részleteztük. A webáruházból való vásárláshoz igénybe vett hálózati hozzáférés és egyéb távközlési szolgáltatás díjai Önt terhelik.
● A HOLUX Kft. által gyártott és forgalmazott világítástechnikai elektromos és elektronikai termékek hulladékainak kezeléséről szóló tájékoztatás – a 197/2014. (VIII.1.) és 370/2014. (XII.30.) Kormányrendelettel összhangban – a HOLUX Kft. internetes honlapjáról (www.holux.hu) érhető el.
Megrendelés, a szerződés létrejötte
Kérjük, helyezze a Kosár-ba a megvásárolni kívánt terméket, és nyomja meg a Kosárba helyezés gombot!
● Kosárba helyezés
A kosárba helyezés műveletét kétféleképpen lehet elvégezni:
– A terméklapon helyezi be a kosárba a terméket a Kosárba gombbal. Ilyenkor azonnal megjelenik az adott termékre érvényes Kiszolgálás típus.
– A termék-csoport listájában tölti ki a rendelendő termékek mennyiségét egymás után, és ezt követően helyezi a kosárba a felvitt mennyiségeket a Kosárba gombbal. Ekkor meg kell várni, hogy frissüljön a lista, aminek eredményeként az Ön által rendelt mennyiségek mellett megjelennek a Kiszolgálás típusok.
● KISZOLGÁLÁS TÍPUS
A Kosárba helyezés gomb megnyomása után háromféle Kiszolgálás típus jelenhet meg:
– Raktárról – a HOLUX Kft. központi vagy valamelyik területi raktárában megtalálható a szükséges mennyiség.
– Részben raktárról – a megrendelt mennyiség teljes egészében nincs meg a HOLUX Kft. raktárában, de rövid időn belül rendelkezésére tudjuk bocsátani.
– Szállítás visszaigazolás szerint – a teljesítés időpontja függ a beszállítónktól.
A szállítás tényleges idejét mindhárom esetben az Önnek küldött rendelés-visszaigazolás rögzíti.
● Kosár tartalma
A kosár tartalmát az alábbiak szerint módosíthatja, frissítheti, illetve törölheti:
– A baloldalt található Kosár tartalma alatt a módosítandó cikk mennyiségébe kattintva át lehet írni a mennyiséget – akár több tétel esetén is. Ezután a Kosár frissítése gombra kattintva módosulnak a tételek és a kosár értéke is.
– A felső menüsor Kosár menüpontjára (vagy baloldalt a Rendelés leadása gombra), majd a Kosár tartalma alatt a módosítandó cikk mennyiségébe kattintva is át lehet írni a mennyiséget – akár több tétel esetén is. Ezután a Kosár frissítése gombra kattintva módosulnak a tételek és a kosár értéke is.
– A felső menüsor Kosár menüpontjában a nem kívánt tételeket a cikk melletti piros X-re kattintva lehet törölni. A törlés tényét meg is kell erősítenie az OK gomb lenyomásával. A törlés eredményeként frissül a kosár értéke.
– A kosárba helyezés művelete közben vagy után bármikor ki lehet lépni, webáruházunk megőrzi a Kosár tartalmát, melyet a későbbiekben tetszőlegesen módosíthat.
● Rendelés leadása – szállítási és fizetési információ
Amikor a Kosár tartalmát átnézte, és rendben találta, akkor baloldalt a Rendelés leadása gombra vagy a felső menüsor Rendelés leadása menüpontra kattintva dönthet a szállítás és fizetés módjáról, a szállítási címről és írhat megjegyzést a rendeléséhez.
Szállítási mód lehet:
– házhozszállítás (ide értve ez esetben a postai úton történő szállítást is)
– személyes átvétel (telephely megjelöléssel)
Fizetési mód házhozszállításnált:
– Előre utalás
– Utánvét
– Bankkártya
Szállítási címnél választható:
– Regisztrációban megadott számlázási cím
– Egyedi – címet, megbízott átvevőt, megjegyzést lehet ide beírni
Személyes átvétel (telephely megjelöléssel) választása esetén öt telephelyünk közül kiválaszthatja azt az Önhöz területileg legközelebbi vagy legkényelmesebben megközelíthető helyet, ahol a megrendelt árut átvenni szándékozik.
Fizetési módok személyes átvételnél:
– Előre utalás
– Bankkártya
– Készpénz
Amikor mindent ellenőrzött, akkor a rendelés feladásához a Rendelés gombra kell kattintani.
További tudnivalók a fizetés módokról:
– Bankkártyás fizetés csak forintban történhet.
– Azok a partnereink, akik átutalásos fizetés móddal rendelkeznek, átutalásos fizetési módot is választhatnak.
● Rendelés FELADÁSA/ELLENŐRZÉSE/LEMONDÁSA
– A Rendelés gombra kattintva megjelenik az Ön rendelésének tételes felsorolása, házhozszállításnál (postai úton történő szállítás esetében is) a szállítási költség is, összesített értékkel.
– Itt még mindig dönthet úgy, hogy módosítja rendelését, visszatérve a Kosár menübe, ahol a módosításokat elvégezheti.
– Ha minden rendben talál, akkor a Rendelés leadása gombra kell kattintania. Ekkor megjelenik a képernyő felső felében a Rendelését sikeresen felvettük üzenet, majd webáruházunktól rövid időn belül e-mail címére kap egy automatikus – Az Ön rendelése tárgyú – e-mail-t. Az e-mail a következő tájékoztatást is tartalmazza: „A munkanapokon déli 12 óráig a HOLUX Kft.-hez megérkezett megrendeléseket 24 órán belül feldolgozzuk, és rendelés-visszaigazolást küldünk az Ön e-mail címére, amelyben szerepel a teljesítés dátuma is. A rendelés-visszaigazolás nem egyenlő a webáruházunk által automatikusan elküldött „Az Ön rendelése” e-mail-lel. Amennyiben megrendelése munkanapokon déli 12 óra után érkezik meg, azt a következő munkanap déli 12 órájától számított 24 órán belül dolgozzuk fel. Ha a 24 órás határidőbe szombat, vasárnap vagy egyéb munkaszüneti nap is beleesik, a határidő ennek megfelelően meghosszabbodik.”
Rendelés ellenőrzése:
Rendelését bármikor ellenőrizheti, ha bejelentkezik a webáruházba és a „Belépés” gombra kattintva (bal oldali sáv) a Felhasználó alatt és itt a „Korábbi rendeléseim” gombra kattintva láthatja eddigi rendeléseit.
Rendelés lemondása:
Amennyiben nem fogadja el rendelés visszaigazolásunkat, úgy telefonban vagy emailen lemondhatja ügyintézőnknél.
Rendelésétől elállhat az „Elállás” pontban foglaltak alapján.
● Árváltoztatás joga
A HOLUX Kft. fenntartja a jogot a webáruházában megrendelhető termékek árainak megváltoztatására azzal, hogy a módosítás a webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. Amennyiben a HOLUX Kft. minden gondossága ellenére – esetleges tévedésből, programhiba, illetve készlethiány ellenére automatikusan visszaigazolt alacsony ár miatt – hibás ár kerül a webáruház felületére, a HOLUX Kft. nem köteles a termék kiadására, hanem felajánlhatja azt a helyes áron, amelynek ismeretében a Vásárló akár el is állhat vásárlási szándékától.
Webáruházunkat azért hoztuk létre, hogy Ön a legjobb minőségű termékeket vásárolhassa meg a legkedvezőbb áron. Áruválasztékunkat folyamatosan frissítjük, bővítjük és folyamatos akciókkal várjuk Kedves Vásárlóinkat.
Bankkártyás fizetés - tájékoztató
Webáruházunk a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A Webáruház a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 256 bites TLS titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a Webáruház nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Webáruház oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell a TLS titkosítást.
A vásárolt áru/szolgáltatás ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján. Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Üdvözöljük a CIB Bank biztonságos, internetes fizetési megoldásával működő Webáruházunkban!
Az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy miképp intézheti biztonságos módon vásárlását.
Mire figyeljen a vásárláskor?
- Olvassa el Webáruházunk ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás és a fizetés feltételeit!
- Tanulmányozza át a Webáruház biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják az Ön adatainak biztonságát!
- Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatos adatait!
- Tartsa nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait! (tranzakció azonosító, engedélyszám)
- Biztosítsa, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá.
- Használjon olyan böngészőt, amely támogatja a TLS titkosításhoz szükséges opciót!
A biztonságról
A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Banknak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
Elfogadott kártyák
A CIB Bank internetes fizetési rendszere a Mastercard/Maestro, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.
Fizetés lépései
- Ön a Webáruház oldalán választja ki az árut/szolgáltatás melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni.
- Ezt követően Ön átkerül a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.
- A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót
- A fizetést követően Ön visszatér a Webáruház oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.
A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –, a CIB Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.
Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Webáruház oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.
Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
Bankkártyás fizetés - GYFK
Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről
KÁRTYAELFOGADÁS
Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A VISA és a Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron, V Pay kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.
Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.
FIZETÉS FOLYAMATA
Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.
Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.
Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.
SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK
Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.
Kártya jellegű hiba
- A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
- A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
- A kártyahasználat tiltott.
- A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
- A kártya lejárt.
Számla jellegű hiba
- Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
- A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.
Kapcsolati jellegű hiba
- A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
- A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.
Technikai jellegű hiba
- Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
- Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.
Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.
Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.
BIZTONSÁG
Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS kommunikációs csatorna?
A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk a TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program a TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?
Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 256-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.
Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.
Mit jelent a Verified by Visa?
A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
Mit jelent a Mastercard SecureCode?
A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
Mit jelent a UCAF kód?
MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.